Sterke Start
Samen kom je verder Wat zou je vinden van een training voor kinderen die naar de middelbare school gaan, waarbij ze niet meer huiswerk krijgen, maar juist leren hoe ze makkelijker doen wat ze moeten doen, zodat ze tijd besparen! Tijd om te gamen, te chillen met vrienden, te ontspannen. Maar ook leren hoe ze zich staande houden in een nieuwe groep, en hoe ze ...
Stuck on an escalator
Daar kan ík toch niks aan doen?! "Ja, maar ik kan er niks aan doen dat ik een onvoldoende haal! De docent legt het echt heel slecht uit. Niemand begrijpt er iets van!" Dit soort uitspraken hoor ik regelmatig van leerlingen die bij mij komen. Dat ze onvoldoendes halen en dat het écht niet hun schuld is. De uitleg is zo slecht, daar kunnen zij ...
Plannen en organiseren
Hoezo plannen? ‘Oh, jij vindt het fijn om alles te plannen in K1,’ zei ik. ‘Huh?’, zei Sanne. ‘Ja, dat kan natuurlijk’, zei ik. ‘Zelf plan ik het liever in K2.’ ‘Waar heb je het over?’, vroeg Sanne. ‘Nou, dat je alles op het laatste moment doet en dat het dan ook echt af moet zijn. Sommige mensen vinden dat prettig werken, en plannen het ...
Faalangst
Dat lukt mij nooit! “Mijn tiener heeft last van faalangst.” Dit hoor ik vaak terug. Veel tieners hebben er last van. Omdat ze het zwaar hebben op de middelbare school. Het eerste jaar krijgen ze heel veel nieuwe vakken en met die vakken heel veel huiswerk. Zoals bijvoorbeeld bij wiskunde. Wat ik niet vaak hoor, is dat mensen weten dat je faalangst om kan draaien. ...
Hoe leer je leren?
Brugpiepers Daar gaan ze dan. Op de fiets, of misschien wel met de bus. Alleen naar de middelbare school. Dat is wel even anders. De vertrouwde omgeving van je eigen klaslokaal, je eigen juf of meester en de regelmaat van je dag, dat valt allemaal weg. Nu ren je ineens ieder uur naar een ander klaslokaal, sjouw je je een breuk aan al die boeken en krijg ...
Leren Met Passie
Hoe het begon In 2015 ben ik, na 10 jaar ervaring in het onderwijs, gestart met RT met passie. Ik startte mijn eigen onderneming omdat ik in de klas veel kinderen niet kon helpen waar het wel nodig was. In een klas ben je meer gericht op de groep waardoor je minimaal iets kunt betekenen voor kinderen die moeite hebben binnen het ‘reguliere’ programma. Dat ...